Pages

Tuesday, August 23, 2011

Jalan yang gelap gelita

Semalam petang hujan lebat, kena ambil adik yang naik bas dari Kuantan sampai bandar Raub pukul 7pm, mana ada bas lagi nak balik rumah. Ingat nak pergi berdua je dengan adik lelaki, last-last semua ikut buka puasa sekali kat luar. Penuh kereta lima orang tambah satu waktu balik. Bagi pada orang yang dah biasa memang ok, no hal punya. Tapi bagi orang macam saya yang baru sebulan dapat kereta? Sejak dapat lesen bertahun dulu tak pernah bawa kereta.. memang agak mencabar lah. Dari rumah ke bandar Raub jaraknya dalam setengah jam perjalanan. Dengan jalan yang tak berapa stabilnya. 

Lepas berbuka dan sembahyang maghrib di bandar Raub, perjalanan nak balik lah agak kelaka-kelaka seram. Boleh pula sepanjang jalan nak balik gelap gelita sebab blackout, dengan hujan yang tak berhenti-henti, dan jalan banyak air bertakung. Kalau saya seorang semalam memang tak lah kan. Nasib baik ramai meneman. Kilometer kereta memang paling tinggi pun 80 je. Biar lambat asal selamat kata mereka. Akhirnya setelah 1 jam sampai juga rumah dengan selamat..kahkah..

Berbuka puasa semalam - tomyam campur, kailan ikan masin, sotong goreng kunyit, daging masak merah, telur dadar, nasi putih, air bandung, teh o - kali pertama kami berbuka puasa bersama diluar - Alhamdulillah berbaloi rm76.50 saya.

Sekian kisah kami semalam... :)

No comments: