Pages

Thursday, August 25, 2011

Duit raya oh duit raya

Awal-awal memang dah bajet duit raya untuk budak-budak. Kalau balik temerloh saja sepupu-sepupu ada kot dalam 30 orang. Semua kecik kecik sekolah lagi. So sebagai sepupu yang telah bekerja contoh yang baik haruslah ditunjukkan dengan memberi mereka duit-duit raya. Kahkah..

So semalam pergilah bank nak tukar duit. Sebelum peristiwa itu berlaku..sobsob.. 
Mula-mula pergi bank A sebab nak keluarkan duit sekali.. 
saya -kak nak tukar duit
akak kuanter -habislah..syiling adalah
Nak menangis rasanya bila akak tu cakap macam tu..bukan sebab duit tukar habis, sebab akak tu boleh pula offer duit syiling. Hah kau! Cuba bagitahu..budak-budak mana yang pandang duit syiling!

Kemudian pergi lah ke bank B, berjalan jauh juga dari bank A tu.
encik kuanter -tinggal duit kertas yang dah guna je.
saya -tak apalah,terima kasih (dalam hati -duit dah guna kat pjk pun banyak. Tak nak sebab buruk. Nak bagi duit raya mestilah yang belum ternoda dan ada bau duit lagi)

Dan pencarian diteruskan di bank C
saya -nak tukar duit ada?
kuanter -nah

Alhamdulillah setel!

Tapi yang peliknya banyak-banyak bank saya pergi tu satu bank pun tak ada bagi sampul duit. Tak kan nak kena beli. Nak yang free! bank C pun tak bagi, saya tukar duit BANYAK lak tu...

Memanglah banyak..banyak keping sebab duit seringgit!
 

Nak ambil sekeping untuk kamu!

No comments: