Pages

Tuesday, October 4, 2011

Aku yang kotor

Dulu..
Ketika dilahirkan
Diriku putih bersih
Suci sesuci embun pagi
Tanpa sebarang noda
Tanpa secalit kotoran
Kelahiran aku didunia dirai
Kelahiran aku buat mereka gembira
Aku dijaga dan dibelai

Namun..
Dunia ini banyak cabarannya
Pelbagai onak dan duri aku tempuhi
Walau pernah aku disakiti
Namun aku tetap setia
Kerana ku tahu dia tidak sengaja

Jalan-jalan yang dilalui
Kadangkala lurus
Kadangkala bengkok
Kadangkala rata
Kadangkala berlekuk
Tapi aku tabah
Aku tetap melaluinya
Demi kelangsungan hidup
Demi kebahagian orang yang amat menyayangiku

Tapi..
Debu-debu itu
Kotoran-kotoran itu
Seringkali memalit pada diriku
Tubuh ku yang putih mulus
Yang masih suci
Telah ternoda
Aku sedih
Dia gelisah

Lalu,
Dia yang menyayangi ku itu telah bertindak
Kerana dia tidak mahu diriku terus hidup dengan noda itu lagi
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Dan aku pun dihantar ke Car Wash
Supaya diri aku kembali bersih
Hilang dari noda dan kotoran itu


Keputihan dan kesucian diriku dikembalikan
Aku gembira
Dia bahagia..

7 comments:

Mama Naufal said...

hahaha..adakah saya ialah si putih kereta?....hihi

HamizaH said...

saya ~ si putih
dia ~ pembawa kpd si putih

hehe

cikpuanazie said...

woww..kete pun ada puisi..puisi mizah ni kn gak ngn kete azie..blh la pnjm puisi ni nk tuju kan pd kete azei..hehe

cikpuanazie said...

sedap puisi ni..hihi..blh pjm nk tujukan utk kete azi same..hehe

HamizaH said...

blh2..tp layakkah ianya digelar puisi?

SUXX said...

mcm citer saya sebatang pen kilometrico pulak

HamizaH said...

suxx ~ diadaptasi mungkin :)