Pages

Friday, September 23, 2011

What i did today?

Tajuk saja bahasa orang putih atau bab kata majalah Ujang - omputih..tapi entry tetap bahasa ibunda..kahkah

Hari ini 23hb September 2011 bersamaan 25 Syawal 1432h :

: Happy 13rd birthday my adik bongsu! - kamu dah besar sekarang, jadilah anak yang dibanggakan oleh abah, mak, abang-abang dan kakak-kakakmu. Dan yang paling penting jadilah hamba Allah yang sentiasa mentaati-Nya. Tadi dah beli kek, tapi malam ni semua orang macam penat je. Esok jelah kita potong kek tu ye adik. Tu kira kek untuk kita berdua la ye. Alang-alang kakakmu ini punya birthday lagi 7 hari je lagi.

: Selamat berhari raya kembali kepada diri sendiri. Habis juga akhirnya setelah berskip-skip. Alhamdulillah.. hutang pun turut dibayar sekali :)

: Pagi-pagi pergi kerja sibuk dengan sistem baru. Tugas dah siap beberapa hari lalu. Cuma belum sempat masukkan data dalam sistem sahaja. Dan hari ini site kami sudah tersenarai dalam carta. Yeahh! cuma ada lagi ni beberapa data belum sempat nak masukkan. Tunggulah esok lusa..

: Pagi tadi juga kami adakan post mortem untuk fasa tugas yang sudah selesai dilakukan. Everthing ok! good job my friends..Tapi tugas kita masih belum selesai. Esok lusa tulat dan selepas tulat masih ada. Kemudian bolehlah berehat tiga hari dan bersambung kembali..dan tugas lagi dan lagi..

: Petang tadi macam biasa untuk tugas kita esok lusa tulat dan selepas tulat kita perlu keluar mencari sesuatu. 5 jam kita mencari sesuatu itu. Penat tetapi berbaloi! 

: Dan malam ini, sebelum saya menulis disini ini...study sikit untuk persiapan untuk tugas fasa seterusnya. Perghh..kerja memprint screen saja tadi. Semoga tercapai lah matlamat untuk esok lusa tulat dan selepas tulat dan seterusnya ini.

-Ececeh..macam misteri je tugas tu kan padahal tak ada apa pun sangat..

: 1 lagi..petang tadi masuk kedai rm2, belek-belek barang kemudian pelik kenapa semua barang tak ada tanda harga. Nak beli tapi takut-takut sebab tak tahu harga. Kemudian tanya pembantu kedai tu, ni berapa? sambil tunjuk barang, dia jawab rm2. Kemudian tanya lagi, yang ni pula berapa? dia jawab rm2. Kahkah..dah nama kedai pun rm2..semua barang pun rm2 lah!

Ok tu je..nak sambung study..

Wasalam,

No comments: