Pages

Friday, November 18, 2011

Cerita budak sekolah

Semalam pergi sekolah adik untuk ambil duit rm100 untuk setiap pelajar tu. Almaklumlah sejak sebulan menjadi penjaga kepada dua orang adik ni, so kenalah laksanakan tanggungjawab yang satu ni, ambil duit bantuan tu. Tak susah pun, sampai sekolah tu, tunjuk ic sign borang cikgu terus bagi rm200 sebab dua orang. Orang pun tak ramai sebab saya datang pun dah 12.30 tengahari.

Agak-agak berapa juta kerajaan peruntukan duit bantuan ni kan. Syukur Alhamdulillah rezeki budak-budak sekolah.

Eh sebenrnya sebelum pergi sekolah menengah tu, saya pergi sekolah tabika. Ada penyampaian sijil untuk budak-budak tabika. He..sebenarnya cikgu sekolah tu minta tolong jadi juri untuk pertandingan pakaian beragam. Masa mula-mula cikgu tu tanya minta tolong empat hari sebelum hari kejadian, saya pun macam.. 'oh okay senang je tu'. Kira tak membantahlah.

Tapi...semalam bila tengok budak-budak yang pakaian mereka memang pelbagai ragam dan gaya..Ya Allah boleh ke ni? Takutnya kalau tak berlaku adil. Tapi dengan kekentalan yang jitu, tanggungjawab berkenaan selesai juga dilaksanakan. Harap adil dan saksama lah semalam. Hee. Eh tapi juri dua orang. Memang tak ada kata pilih kasih ke syok sendiri ke apa kan.


Ini dia ragam pakaian mereka. Antara pemenang yang berjaya menambat hati juri. Yang pakai baju taekwando tu siap bersilat atas stage. Bersilat ok bukan bertaekwando!

Tiba-tiba masa penyampaian hadiah MC panggil nama saya ambil hadiah. Eh ada hadiah cenderahati untuk juri. Ingatkan tolong je..rupanya ada cenderahati...


Besar juga okay cenderahti ni.. Terima kasih cikgu!

No comments: